Bestelling volgen

Jouw bestelling is geplaatst en het is nu wachten op jouw nieuw designerstuk. Op deze pagina geven we je een overzicht van hoe je jouw zending bij design-bestseller kunt volgen en lichten we de belangrijkste vragen voor je toe.

Waar is mijn pakket?

Bezoek het statusportaal om de geschatte levertijd van je bestelling te zien. Houd er rekening mee dat de trackinginformatie pas wordt weergegeven wanneer de goederen ons magazijn verlaten en worden overgedragen aan onze verzendpartners. De aangegeven levertijd kan variëren afhankelijk van de geselecteerde artikelen en de verzendmethode.

Direct naar bestelstatus

Waarom is mijn bestelling nog niet verzonden, hoewel het artikel werd weergegeven als "onmiddellijk beschikbaar"?

Direct leverbare artikelen bevinden zich in ons magazijn in Aken. Veel processen zijn hier geautomatiseerd, maar we hebben nog steeds wat tijd nodig om jouw bestelling klaar te maken voor verzending. De goederen moeten veilig aankomen, met zorg worden behandeld en voor verzending aan onze bezorgpartners worden overgedragen. We verzenden bestellingen meestal binnen 48 uur, in uitzonderlijke gevallen kan het iets langer duren.

Kan ik de verzenddatum en afleverlocatie aanpassen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

Pakket verzenden: Ja, dat kan! Onze verzendpartner DHL stuurt een e-mail met een pakketnotificatie naar het e-mailadres van jouw bestelling. Je kunt dit gebruiken om een gewenste afleverlocatie op te geven, zoals een pakketwinkel, of om de afleverdag te wijzigen. De status van jouw pakket met DHL hier
. Verzending via transporteur: De transporteur neemt contact met je op over een geschikte bezorgdatum. Aangezien de routeplanning door de transporteur zelf wordt uitgevoerd, kunnen eventuele gewenste data alleen rechtstreeks met hen worden overeengekomen. Helaas kunnen wij de door u gewenste datum niet zonder meer garanderen, aangezien wij geen inzicht en geen invloed hebben op de routes van onze transporteur. Meer informatie over de bezorging vind je in je verzendbevestiging.

Kan ik het bezorgadres later nog wijzigen?

Pakketverzending: Als je het adres van een pakketbestelling wilt wijzigen, raden we je aan het statusportaal te gebruiken. Klik daar op de DHL link voor het traceren van pakketten en gebruik een van de getoonde opties.
Verzending per pakket: Adreswijzigingen kunnen slechts in beperkte mate worden aangebracht - voordat de goederen worden verzonden, moet dit meestal mogelijk zijn. Nadat de goederen zijn verzonden, kan dit niet altijd meer. Als je het adres voor bestellingen achteraf wilt wijzigen, is dit meestal mogelijk zonder vertraging van de levering als het nieuwe adres dicht bij het eerste adres ligt. Als de adressen echter erg verschillend zijn, kan dit leiden tot langere wachttijden en kan de levertijd verlengd worden omdat er een nieuwe route ingepland moet worden. Neem hiervoor altijd contact op met onze klantenservice via e-mail: service@design-bestseller.nl

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben bij de eerste bezorgpoging?

Pakketbezorging:Als de pakketbezorger je niet bereikt, kun je via de verzendstatus zien of je pakket bijvoorbeeld bij een buurman of filiaal is achtergelaten. DHL informeert je ook via e-mail over deze informatie.
Goederentransport: Goederentransport gaat altijd gepaard met een afspraak vooraf. Mocht je toch niet op de afgesproken tijd ter plaatse (kunnen) zijn, dan stelt de transporteur een nieuwe datum voor. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.

Mijn pakket is retour gekomen omdat het niet afgeleverd kon worden. Wat gebeurt er nu?

Als een pakket door DHL als niet afleverbaar wordt beschouwd en naar ons wordt teruggestuurd in het magazijn, heb je twee opties: Of we sturen het pakket zonder extra kosten opnieuw naar je op, bij wijze van spreken een tweede poging. Of we betalen het aankoopbedrag terug. Neem contact op met onze klantenservice om ons te laten weten hoe je verder wilt gaan.

Ik ben toch niet beschikbaar op de met de transporteur afgesproken datum. Hoe moet ik nu verder?

In dit geval vragen we je om zelf contact op te nemen met de transporteur, zodat zij een alternatieve afleverdatum kunnen voorstellen. Als de contactgegevens ontbreken, helpen we je natuurlijk graag verder.

Mijn pakket had allang moeten aankomen! Waar is het?

Controleer via het volgsysteem of het pakket bij een buur is achtergelaten of naar een filiaal is gebracht. Als dit niet het geval is en de verzendstatus na 5 dagen nog niet is gewijzigd, neem dan contact met ons op - onze contactopties staan onderaan deze pagina.

Heeft u nog vragen over het volgen of de status van uw bestelling? Neem gerust contact met ons op, we zullen je zo goed mogelijk helpen.